Ministerstvo práce a sociálních věcí má dnes zveřejnit, kolik peněz by letos ještě mohli od státu dostat konkrétní poskytovatelé sociálních služeb. Neziskové organizace, které se starají o postižené seniory a další potřebné, už přitom několik měsíců bijí na poplach. Současnou situaci označují jako nejhorší za dlouhé roky. Desítkám sociálních služeb totiž hrozí konec. V krajním případě by se to dotklo tisíců potřebných lidí a stovek zaměstnanců neziskovek. Po telefonu teď zdravíme ministra práce a sociálních věcí Jaromíra Drábka. Pane ministře, dobrý den.
Dobré ráno.
Tak pojďme rovnou k číslům. Vy jste v prvním kole rozdělování dotací mezi neziskovky rozdělili dvě miliardy korun. Původně k tomu dalšímu rozdělování bývalo už jen 190 milionů. Na začátku dubna jste slíbil dalších 140. Ten slib dodržíte? Oznámíte dnes rozdělení celé té zbývající částky? To je nějakých 330 milionů.
Tak já jenom opravím tu úvodní informaci. Rozdělili jsme 6 miliard korun tak, jako v loňském roce. Ta částka se nijak nezměnila. Přesto my jsme minulý měsíc prošli velmi detailní diskuzi o tom, které sociální služby jsou v jakém stavu a ano, já jsem slíbil navýšení té částky k dofinancování. To znamená ta částka, která se vždycky rozděluje, ten zbytek. To znamená, zbývá 190 milionů korun. Tak k tomu jsem slíbil, že přidám ještě dalších 140 milionů korun. To se snad podaří a my dnes zveřejníme předběžné výsledky rozdělení právě těch dohromady 330 milionů korun.
A můžete říct, kde jste nakonec našel těch přislíbených 140 milionů navíc, dá se říct třeba, na úkor čeho to bude?
Tak mohu to říct a řeknu to docela rád. Nám se podařilo v rámci úspor provozních výdajů zejména v úsporách informačních technologií ušetřit o něco více, než bylo, byla ta plánovaná čísla, která jdou z vlády. To znamená ty předepsané úspory závislé na schváleném státním rozpočtu. A tu částku, která se nám podařila uspořit navíc, no tak tu teď můžeme využít na vlastně, přidat přidané peníze do dotací do sociálních služeb.
Tady je asi korektní říct, že těch 140 milionů navíc budou mít poskytovatelé sociálních služeb jisté teprve v okamžiku, kdy s tím využitím bude souhlasit vláda. Koneckonců, pokud jsem správně poslouchal, vy i jste mluvil zatím v kondicionálu. Tak můžete v tuto chvíli alespoň říct, zda to vládní ano bude víceméně formalita, nebo zda hrozí, že by vláda mohla říct ne?
Tak nerozhoduje o tom celá vláda. Toto je rozpočtové opatření, které svým charakterem přísluší souhlasu Ministerstva financí. Protože Ministerstvo financí musí udělat formálně to rozpočtové opatření. Nicméně vzhledem k tomu, že je to skutečně jenom přesun jedné položky do druhé uvnitř rozpočtu Ministerstva práce a sociálních věcí, tak já věřím, že k tomu dojde v nejbližších dnech.
V nejbližších dnech tedy už třeba tento týden, nebo do deseti dnů by mohlo být jasné, zda těch 140 milionů ano, či ne?
Tak doufám a předpokládám, že to bude nejpozději do poloviny května. My dnes skutečně zveřejníme na webovských stránkách to předběžné rozdělení na jednotlivé poskytovatele, jakmile budeme mít to oficiální rozhodnutí z Ministerstva financí, tak potom ty výsledky už nebudou předběžné, ale už budou konečné.
Máte i odhad, kdy by tedy neziskovky mohly všechny ty rozdělené peníze mít na svých účtech? Myslím na účtech těch úspěšných žadatelů.
Tak to i poté diskuzi, kterou jsme prošli při dvou kolech jednání s neziskovými organizacemi, tak to kupodivu není zase až tak úplně důležité, protože oni především potřebují vědět, jakou částku budou mít k dispozici do konce roku. Oni mají peníze, které se posílaly na konci března. To znamená, tam není problém ve financování teď v dubnu, v květnu. Jde jenom o tom, s jakými penězi mohou počítat v tom horizontu do konce letošního roku.
Dobře, ale přesto zřejmě i nějaký výhled potřebují v tom smyslu, kdy ty peníze budou fakticky k dispozici. Máte nějakou představu.
Samozřejmě, ale to je technická otázka. To je skutečně záležitost toho, že jakmile bude vydané to rozpočtové opatření, tak potom během několika týdnů jsme schopni ty peníze poslat. V každém případě to bude ještě v prvním pololetí a tam skutečně není problém v tom, že by, že by ty peníze byly potřeba v tuto chvíli akutně, protože samozřejmě každá organizace si musí plánovat tok peněz cash flow na celý rok. To znamená nejenom na první a druhé čtvrtletí.
Pane ministře, mezi kolik poskytovatelů sociálních služeb jste nakonec těch 330 milionů korun rozdělili a kolik z nich naopak odejde, řekněme, s nepořízenou?
Tak já jsem přislíbil, že vyhodnotíme všechny požadavky na dofinancování. To jsme také udělali. Těch poskytovatelů, kteří žádali peníze na dofinancování, bylo několik set, určitě přes 500. A my jsme skutečně velmi pečlivě vyhodnocovali jednotlivé argumenty, jednotlivé požadavky. Tam, kde byly ty požadavky vyčísleny, tak samozřejmě se s tím pracovalo lépe, protože když vám přijde nějaký konkrétní požadavek, tak to můžete posoudit. Pokud ty požadavky byly formulovány obecně, tak tam to posouzení muselo být, z naší strany vyhodnocení adekvátnosti toho požadavku. Ale tak, jak říkám, těch požadavků bylo několik set a my jsme naprostou většinu z nich, těch, které byly argumentačně odůvodněné, tak těm jsme vyhověli. Neříkám, že v plné míře, samozřejmě, že jsme vyhodnocovali to, do jaké míry je nezbytné to dofinancování, ale pokud se ptáte, na kolik žádostí jsme reagovali pozitivně, tak to byla většina těch žádostí.
Když jsme u těch čísel, tak pokud se nemýlím, tak ještě před měsícem neziskové organizace mluvily o tom, že k tomu, aby mohly udržet to penzum sociálních služeb, které poskytují, tak potřebují ještě nejméně 500 milionů korun navíc. Nakonec je to tedy 330 v tom součtu 190 a 140. Z čehož tedy jasně plyne, že některé ty služby každopádně skončí. Máte představu, jak velká část neziskových organizací i přesto, že jim přidáte víc, než se původně čekalo, nebo než jste nabízeli, tak bude muset skončit?
Tak já k tomu musím říct, byť to bude znít tvrdě, že neziskové organizace opravdu nejsou rozpočtové organizace. Prostě neziskový sektor je vždycky založen na tom, že získává peníze z různých zdrojů, nejenom od státu, ale také v příspěvku na péči, který klientům vyplácí stát, a tam jde 20 miliard korun ročně. Od krajů, od obcí, od sponzorů. To znamená, že ty neziskové organizace samozřejmě musí hledat financování i z jiných zdrojů, nejenom ze zdrojů státu. Stát financuje přibližně čtvrtinu z celkových těch potřeb financování přímo a další téměř polovinu prostřednictvím příspěvku na péči a tedy spolupodílejí se na tom klienti svými, svými platbami. A není možné říkat, že za všechno financování zodpovídá stát. To bychom potom mohli ten systém přetvořit na státní systém a nebyl by potřeba systém neziskových organizací. Ale je to prostě o rozhodnutí, co všechno jsme schopni ještě financovat. Tak, jak jsem řekl, do té oblasti jde přes 6 miliard korun ročně přímou formou a dalších 20 miliard korun formou příspěvku na péči. To jsou obrovská čísla, a není možné ta čísla navyšovat nekonečně.
Tady je otázka, jestli ale není taky zájem státu, aby neziskovky na tu činnost měly peníze, protože pak se vám zřejmě může stát, že ti potřební lidé budou bez péče a v konečném efektu se o ně bude muset postarat stát, což může vyjít dráž.
Ano, samozřejmě. Nicméně je potřeba taky vidět reálná čísla, jestli ještě před 7 lety do této oblasti šlo méně než 10 miliard korun a nyní jde do této oblasti přes 25 miliard korun, tak si myslím, že je potřeba také stát nohama na zemi.
Ještě poslední věc. Jak ten problém s financováním sociálních služeb, které poskytují neziskové organizace, řešit z dlouhodobého hlediska, právě aby se rok co rok neopakoval letošní scénář.
Tak my připravujeme spolupráci s Asociací krajů přechod, který už je dnes legislativně ukotven, který má nastat od 1. ledna 2014, kdy dotace sociálním službám budou rozdělovat jednotlivé kraje. My připravujeme vymezení takové, aby bylo jasné, že všechny kraje budou postupovat podle stejného schématu, že budou zajištěny ty základní služby, které zajištěny být mají, ale jinak si myslím, že je správnější, když dotace jednotlivým poskytovatelům budou rozdělovat kraje, protože jsou přece jenom té, té reálné situaci blíž.
Pane ministře, prosím, ve stručnosti. Nastavení toho poměru do budoucna. Dnes asi 20 procent potřebných financí jde od státu, 7 procent od krajů, 44 procent od klientů neziskovek. Tak to by se mělo nějak zásadně měnit?
Je mým přesvědčením, že k žádné zásadní změně těchto proporcí, které jste citoval, by dojít nemělo. Tím myslím, že by se to nemělo přeskupovat nijak, nijak generálně. Já si osobně myslím, že je potřeba více zrovnoměrnit ten tok peněz jednotlivých zdrojů financování, ale to moje přesvědčení je, řekl bych, v jednotkách procent. Určitě to není nějaká zásadní změna. To financování má být vícezdrojové a má být na jednotlivých neziskových organizacích, aby zvolili adekvátní způsob financování těch svých činností.
Ministr práce a sociálních věcí Jaromír Drábek. Pane ministře, děkujeme vám za rozhovor. Hezký den.
Děkuju za pozvání, pěkný den.
30. 4. 2012, ČT24
autoři: Jiří Václavek, Jolka Krásná
zdroj: top09.cz
Dobrý den pane Drábku,
reaguji na Vaši odpověď, kterou zde cituji, neboť nebylo možné odpovídat již do vlákna:
CITACE
Jaromír Drábek napsal:
15.5.2012 v 21.26
Vážená paní Kadlecová,
mně se zde jen nelíbilo, že jste odstrašovala ostatní od komunikace se mnou. To byl jediný důvod, mé první reakce. Jejich případy bych třeba dokázal řešit. Takových už zde pár bylo.
Vaše situace mně opravdu netěší, ale v současnosti nevím, co bych Vám poradil. Stát není všemocný a zákony nejsou dokonalé, aby postihly všechny situace, ve kterých se lidé ocitnou. Proto jsem Vám radil obrátit se s žádostí o pomoc na Vaše blízké. Zkuste zauvažovat o přestěhování k příbuzným, případně přátelům, tím byste mohla ušetřit část svých výdajů na bydlení. Já vím, není to příjemné, ale v situaci, kdy Vám příspěvky státu k vyžití nestačí, už mě opravdu nic jiného nenapadá.
S pozdravem
Jaromír Drábek
—————————————————————————–
Co na to říci.
1.Kdybych se odstěhovala k příbuzným či známým, BYLY BY MI LOGICKY ODEJMUTY DÁVKY NA BYDLENÍ a zadarmo mě nikdo bydlet nenechá.
2.Příbuzné mám velmi daleko – jak tedy navštěvovat maminku v DS, když bych neměla na dlouhé cestování peníze?
3.Přátelé a známí: zadarmo mě nikdo bydlet nenechá a z hmotné nouze 3410,- Kč, která by mi asi zůstala, by mi opět nezbylo po příspěvku u známých nic.
Navíc bych se nechtěla zbavit bydlení, jelikož bych pak byla bezdomovec.
Naivně jsem se domnívala, že právě situace, ve které jsem, se nazývá mimořádná a stát (potažmo úředníci k tomu zvolení) mi pomohou tuto dobu přečkat tak, abych se opět mohla zapojit do pracovního procesu.
Na ÚP mi bylo řečeno, že „mimořádná jednorázová výpomoc“ (vím, že by mohla být až do výše 6.000,-Kč) se v dnešní době už neposkytuje – pouze zcela vyjímečně třeba vězni, který vyjde z výkonu trestu a má málo našetřeno…
Vím, že stát není všemocný.
Ale také vím, že tuto „moc“ – budeme-li tomu tak říkat, mají příslušní úředníci a hlavně Vy. Po pravdivém a důsledném zmapování mé situace by se jistě cesta našla. Nejde přece o dlouhodobou závislost na státním sociálním příspěvku, ale o překlenutí této nouzové situace.
Takto se u nás vyrábí bezdomovci, pominu-li ty, kteří skutečně nechtějí pracovat a žijí asociálně.
Ještě mi nedá, abych nepřipoměla, že jsem Vám posílala jak soukromé e-maily, tak veškerá spojení na mě, včetně životopisu a fotky, abyste věděl, s kým komunikujete.
Chápu, že si nemůžete každého pamatovat.
Díky tomu, že jsem teď nemocná, mám více času na sledování politické situace v naší zemi a nenechává mě to klidnou. Právě proto s Vámi komunikuji zde – aby i měli i druzí lidé, kteří sledují dění a mají podobný problém jako já, možnost nahlédnout a přečíst, že nejsou v tísni sami.
Pravdou ale zůstává, jak jste přiznal i Vy, že nám NIKDO nepomůže.
S pozdravem M.Kadlecová
Mají „svůj“ projekt/tato asociální moc vlády/ -je to politický projekt jedné strany.Nebo strany -která nezastává práva důchodců a nezaměstnaných a dalších.
Jde jim především o lukrativní „budoucnost“, o své důchody,pro další z bohatlíky co se nabalili na eráru. Odstátnění všeho a odlivy státních financí pro své aktivity.
Časem to dopadne jako s IZIPEM a se vším na co sáhnou.
Rozhodnutí soudu o nemocenské za první tři dny-tomu napovídá co se chce-tady v Čr nabalit ,všichni zkrachovalci západu či Ameriky .Zdravotnictví za peníze a poplatky to se nejvíce líbí doktorům a zdr.sestrám.Stropy ?je jen výsměch na lidech pacientech co se nedostanou do léčby.Není v zájmu lékařů léčit..,chtějí, aby se chodilo po lékařích všeho druhu ,závislost na nich -.Byť jsou tu jistě i ti co mají svědomí a „léčí“,podnikají za peníze daňových poplatníků.Reformy Jůlinka ,Hegera ,Hroboně a dalších.Zdravotnictví pro bohaté a péče v domovech důchodců jen pro vyvolené a bohaté. Nemáme na cestovné na služby,na inkaso či zdravější jídlo,žádné hranice standartu-bydlení předražené,důchody nevalorizované jen na oko,aby se neřeklo.Ti bohatší důchodci/celý život měli vyšší příjem z eráru státu mají všeho dosti a ještě větší valorizace.Ti méně ohodnoceni byť měli kvalifikaci,i kvalifikovanou práci/ženy podhodnocené/,výchova dětí § na nemoce-vše na ženy-matky.Kdo by se tím zabýval dřív-když jsme měli garanci /aspoň jsme si to mysleli/,měli jsme přece rodiče a taky měli pěkné důchody.Oproti nám co vymyslel-podpořil /stále změny a krácení všeho/ Nečas a dokonávají Drábkovi asociálové a vše spočítávají ,aby především bylo pro ně.Ne jak říkají pro naše vnuky a stále stejně…dokola.Říkal p.Drábek ,že to nedělá rád a neodstoupí.Proč to nesloží jako garanci za všechny občany co jsou všichni závislí na jeho rezortu.Celých 20 let jsem jen ubírala a ubírala,že snad bude lépe,nyní to máme.Důchody žebračenky a po dětech co mají hypotéky a více děti,mám říci ať mě přispějí?Když pracují a desetitisíce polykají banky.Pan Drábek,vládní i ten soudce co vynesl politické rozhodnutí/neplacení nemocenské za tři dny/ má -mají představu ,že všichni si přikrádají z eráru jako oni.Za to jsem nevolila,ani by jsem s tím nikdy nemohla souhlasit/každý musí mít odpovědnost za svoji práci.Nejde si v hlavě přepnout a udělat pro „staré“,či odsloužilé,nezaměstnané a nechávat břemeno existence na ženách jako vždy, tyto asocilní zrůdné reformy.Pane Drábek dorovnejte především ty snížené důchody a nezabývejte se bohatými ani našimi vnuky.
Docela mne zarazilo, když jsem se dozvěděl, že peníze od MPSV dostává například i Armáda spásy. Nejde o to, že bych tuto organizaci považoval za nepotřebnou ale domníval jsem se, že se jedná o organizaci charitativní. Nyní jsem se dozvěděl, že je stát prostřednictvím MPSV zřejmě jedním s největších donátorů. Vadí mi na tom dvě věci. 1 ) Mám s toho dojem, že se až příliš míchají mandatorní příspěvky a charita 2 ) Občané to velmi obtížně rozlišují, tedy pokud už stát MPSV přispívá na charitu, měl by to lépe propagovat. Prostě nenechat tvrdit lidi něco o asociální vládě, či ministerstvu práce a sociálních věcí.
A ještě jedna věc Doplatek na bydlení, ( o kterém píše pan Novotný ) domnívám se, že bylo v plánu jej od roku 2013 zrušit nebo řekněme sloučit do jedné dávky s příspěvkem na bydlení a ten časově omezit. Zároveň vzniká problém s návštěvami. Tedy tím, že u jedné rodiny může být druhá na návštěvě půl roku, pak naoko odjede a opět je půl roku na návštěvě. A taková rodina se pak diví, že ještě nedoplatila splátkový kalendář vyúčtování za bydlení za jeden rok a už má na stole další. „Vedení“ rodiny vůbec nenapadá, že by se dlouhodobé návštěvy měly na finanční zátěži nějak podílet.
Omlouvám se, že se část mého příspěvku týkala sociálních dávek a nikoliv tématu sociálních služeb. Ovšem i nestátní sociální služby jsou velmi často poskytovány s ohledem na zisk, klienti s malých měst a vesnic by museli platit i drahou dopravu. Proto ne všude tyto organizace dobře fungují. Podle mého názoru by měly být tyto organizace financovány zejména s příspěvků od klientů, např. příspěvků na péči. Ve chvíli kdy jsou dotovány státem, městem, krajem vzniká netržní prostředí, které neumožňuje vznik kvalitních služeb. Navíc tím vzniká v podstatě umělá zaměstnanost a netržní tlaky na ceny takto poskytovaných služeb. Podle mne je třeba velmi striktně odlišit, zda se jedná např. o nějaké nízkoprahové centrum boje proti toxikomanii, gamblerství atd. nebo o osobní asistenci či pečovatelské služby, jenž by podle mého názoru neměly být dotovány vůbec.
Nepříjde vám absurdní, že vaši úředníci neprojevují vlatní iniciativu při řešení situací s občany ? Třeba hmotná nouze, z toho mám pocit, že jsem přišel mezi obchodníky. Vy si možná neuvědomujete, že v současné době.. je několik nezaměstnaných na jendo pracovní místo. z vlastní zkušenosti neustále poslouchám od zaměstnavatelů: máme deset uchazečů, máme ještě 80 uchazečů… máme 30 uchazečů… Můžete mi říct, jak zde sehnat zaměstnání ? Diomnívám se, že za těchto okolností, by jste měl zrušit některé lhůty ve správním řízení, nebo je nechat přímo navázovat a tím zkracovat. Mluvím teď třeba o doplatku na bydlení.
Máte pravdu pane Novotný…
Když jsem je tázala pana Drábka, dostala jsem radu nad zlato: mám si vytvořit několik profilů na různých internetových portálech nabízejících zaměstnání…A co jsem asi dělala?? Nejsem analfabet, mám vytvořeny 3 pracovní profily, poměrně srozumitelné a přesto jsem nic nenašla…je mi 55…Odpracováno mám celkem 37 let. Momentálně jsem dost vážně nemocná a pracovat nemohu. Přesto se ale snažím vymyslet variantu, jak dál, abych přežila.
V pátek jsem byla na ÚP a zase mám přiznáno na bydlení o něco méně – takže od ledna tohoto roku je to už o 1000Kč méně…
Děti mi přispět nemůžou, sami mají málo…
A když nakouknete do debatního vláka, zjistíte, že vlastně panu Drábkovi „nerozumím“ a uraženě mi napíše, proč s ním vlastně komunikuji…
On stále ještě asi nechápe, že nejsou jen flákači, ale že je tu skutečně vrstva slušných a poctivých lidí, kteří díky situace v naší zemi pouze přežívají…
Vážená paní Kadlecová,
vy jste mi nenapsala, že mi nerozumíte. To bych pochopil a snažil se Vám to dále vysvětlit. Vy jste napsala, že nemá smysl se mnou komunikovat. V tom vnímám výrazný rozdíl. A označujete-li naši komunikaci za nesymslnou, pak opravdu nechápu, co od ní očekáváte – to byl význam mé odpovědi.
S pozdravem
Jaromír Drábek
Pane Drábku,
naše korespondence zde je něco jiného, než korespondence soukromá – z té jsem doopravdy zklamaná. Tento portál považuji za debatu nejen s Vámi, ale i s lidmi, které současná situace v naší zemi zajímá. Jejich názory, reakce na dění v sociální sféře atd.
Když jste mě vyzval, abych Vám pospsala svůj problém, přidala své nacionále a poslala na Váš soukromý/pracovní e-mail, že se mojí osobou budete nejen zajímat, ale že mi dáte i účinnou radu o niž jsem Vás žádala.
Nevím, jestli si dovedete představit ten denodenní stres, zda přijdou peníze, kolik, kde vezmu to, co chybí……
S mojí ošetřující lékařkou zvažujeme žádost o invalidní důchod, jelikož jsem práce neschopná. NE PROTO, ŽE PRACOVAT NECHCI – PROSTĚ NEMŮŽU !!!
Přesto se snažím hledat, abych byla připravena, až budu OK.
Prozatím jsem tedy odkázána na „dávky“ od státu – tedy sociální pomoc.
Obě dávky, které teď dostávám, daly dohromady teď v květnu 9026,-(hmotná nouze na květen a doplatek na bydlení za duben)- ano, není to málo – ale po zaplacení SIPA- 7081,-(komplet nájem+nutné státem předepsané poplatky na ČR, TV, + zálohy na plyn a elektřinu + UPC (PC+telefon) mi zůstává 1225,- na celý květen!!! Z toho jsem zaplatila poplatek za komunální odpad – 500,- a jízdné 550,- (jelikož jednotlivé jízdenky by vyšly dráž)Zůstatek na: jídlo, léky a krmení pro kočku, kterou chci nechat u sebe dožít 725,- Kč – ano, celých 175,-korun : 31 dny = 5.64 kč na den…………
PROSÍM PORAĎTE, JAK S TOUTO CIFROU VYŽÍT?
Na to jsem se Vás ptala v soukromých e-mailech – Vy jste mi na to odepsl, ať se o mě postarají děti, když jsem je slušně vychovala – tak, jak jsem se já starala o svoji maminku…
Nedivte se, že mi připadá nesmyslné znovu Vám posílat kompletní informace na e-mail a nedivte se, že jsem zklamaná.
Nepřeju Vám, abyste byl jednou v mé situaci………
A právě proto jsem se rozhodla v diskuzi zde pokračovat a reagovat na příspěvky, které mě zaujmou. Podělit se s lidmi, kteří doufají ve Vaši radu a pomoc, o svoji zkušenost.
S pozdravem Miroslava Kadlecová
Vážená paní Kadlecová,
mně se zde jen nelíbilo, že jste odstrašovala ostatní od komunikace se mnou. To byl jediný důvod, mé první reakce. Jejich případy bych třeba dokázal řešit. Takových už zde pár bylo.
Vaše situace mně opravdu netěší, ale v současnosti nevím, co bych Vám poradil. Stát není všemocný a zákony nejsou dokonalé, aby postihly všechny situace, ve kterých se lidé ocitnou. Proto jsem Vám radil obrátit se s žádostí o pomoc na Vaše blízké. Zkuste zauvažovat o přestěhování k příbuzným, případně přátelům, tím byste mohla ušetřit část svých výdajů na bydlení. Já vím, není to příjemné, ale v situaci, kdy Vám příspěvky státu k vyžití nestačí, už mě opravdu nic jiného nenapadá.
S pozdravem
Jaromír Drábek
Jak nazvat situaci, která se stala mě? ÚSPORA???
V lednu jsem podepisovala na ÚP dokument, na kterém stálo, že mám o 600Kč více na bydlení. Jaká byla moje radost…při živoření s 1100 Kč na jídlo, jízdné, drogerii, léky a krmení kočičce (byla maminčina, je jí 15 let a chci ji nechat dožít a ne ji utratit-takže žádný přepych chovného zvířete)jsem si myslela, že mi bude trochu lépe. Tuto „výhodu“ jsem čerpala pouze 1x. V dubnu jsem musela podepsat nový list, kde mám na bydlení o 800Kč mméně……..takže jste na mě uspořil pane drábku 200Kč…gratuluji…ať Vám slouží…..
ano do socialnich sluzeb pujde vice penez,ale jen urednicim na vyplaty…. to opet zapomel pan Drabek dodat…
Vašemu příspěvku nerozumím. Zde se jedná o dotace pro nestátní organizace, ty nemají s žádnými úřednicemi nic společného. Tyto peníze putují do jejich rozpočtů a o jejich konkrétním použití rozhodují samy organizace.
Prosím nepleťte si sociální služby a sociání podporu.
Pošlete mi na mail (jaromir.drabek@email.cz) své jméno a adresu, budu se Vaším případem zabývat.
Děkuji pane Drábku, již jsem s Vámi korespondovala a nemá to smysl.
Zase mi napíšete, ať se o mě postarají děti, když jsem je slušně vychovala. Ještě že jste mi nepoukázal na paragraf, podle kterého jsou podle zákona o rodině povinny se starat…
Chápu, že Vaše práce není jednoduchá, ale takto smést se stolu prosbu o radu je podle mě neslušné.
Jsem přesvědčená za posledních pár měsíců, že je u nás diskriminace obrácená naruby.
Zatím jste mě jako voliče nepřesvědčil, ba odradil…
Vážená paní Kadlecová,
v tom případě nevím, proč se mnou ještě komunikujete, když to podle Vás nemá smysl.
Jedná se o paragraf 87, odstavec 1 ze zákona o rodině (č. 94/1963 Sb.) a o odstavec 1 v §88.
Já zase chápu, že Vaše situace není jednoduchá, ale takhle odpovídat, když projevím snahu, zajímat se o Váš případ mi přijde nemístné. Nemáte-li zájem, abych to řešil, nepište sem tedy prosím. Jak sama píšete, má práce není jednoduchá a zabývat se přitom lidmi, kteří o můj zájem nestojí je pro mě ztráta času.
Mým cílem není přesvědčovat voliče. Nejsem populista, ani nelpím na jakékoliv funkci. Byl jsem zvolen k tomu, abych činil opatření, která činím, a vím, že jimi všeobecnou oblibu nezískám. Ale o tu mi nejde, mně jde o to, prospět lidem (a to zejména v dlouhodobém horizontu), ať už to chápou, nebo ne.
S pozdravem
Jaromír Drábek
Tedy to je fofr reakce…….
…..a zrejmě jsem trefila ego….
Mě nepřijde nemístné, aby se zde lidé dočetli i moje zkušenosti a výsledky komunikace s Vámi. Nejde o urážky, je to jen a jen moje hluboké zklamání.
Přesto Vám přeji kladné výsledky v práci a myslete i na nás, na slušné lidi po padesátce, kteří to v téhle době mají opravdu velmi těžké…
S pozdravem M.Kadlecová
Asi jste moje reakci nepochopila. Mně nepřijde nemístně, že se tu vyjadřujete k naší vzájemné komunikaci, akorát nechápu, proč sem píšete, když tvrdíte, že komunikace se mnou nemá smysl. Tím odrazujete ostatní, se kterými bych třeba komunikovat dokázal.
S pozdravem
Jaromír Drábek
Zákon o rodině paragraf § 87
§ 87
(1) Děti, které jsou schopny samy se živit, jsou povinny zajistit svým rodičům slušnou výživu, jestliže toho potřebují.
(2) Každé dítě plní tuto vyživovací povinnost takovým dílem, jaký odpovídá poměru jeho schopností, možností a majetkových poměrů k schopnostem, možnostem a majetkovým poměrům ostatních dětí.
—————————————————————————–
BEZVA, JEDNA DCERA JE NA MATEŘSKÉ BEZ PŘÍSPĚVKŮ A PŘÍJMU, DRUHÁ DCERA MÁ PLAT UČITELKY V MŠ – TEDY CCA 10000Kč (z toho doopravdy nemůže vydat ani korunu, jelikož chce taky žít, bydlet a mít děti – tedy si musí ekonomiku své budoucnosti řádně hlídat. naopak by ještě potřebovala něco navíc, aby si našetřila rezervu – jak z tohoto platu??????)
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
Zákon o rodině paragraf § 88
§ 88
(1) Předci a potomci mají vzájemnou vyživovací povinnost.
(2) Pokud potomci nemohou své vyživovací povinnosti dostát, přechází tato povinnost na předky. Příbuzní vzdálenější mají vyživovací povinnost, jen nemohou-li tuto povinnost plnit příbuzní bližší.
(3) Stanoví-li soud výživné pro nezletilé dítě, platí ustanovení § 85a obdobně.
—————————————————————————–
CO ŘÍCI NA TOHLE ZNĚNÍ ZÁKONA….zejména na odstavec 2
Obrcím se tedy na předky!
Otec je 11 let po smrti a maminka leží v DS po 6ti mrtvicích…..
Takže to shrnu:
Děti mi dát nemohou, rodiče také ne…
Všichni další příbuzní jsou buď mrtví nebo velmi letití a nemocní, navíc s důchodem kolem 7-8000Kč….
Státu jsem celý život odváděla daně, nikdy jsem nepracovala na černo, neházela jsem se marod, a navíc moje práce vždy směrovala k lidem a k práci s lidmi. Tedy jsem byla užitečná a zapojená do celého systému. NIKDY JSEM SE NEVÁLELA DOMA!!
Nechodím do hospody, nehraju hazardní hry, nenosím v kapse nůž a nejsem *opálená*….verdikt? Postarej se jak umíš, hlavně neobtěžuj a nezatěžuj!!!!!